Veckans sista arbetsdag!

Hellu!

Idag va sista dagen på arbetsveckan. Det har flutit på rätt bra idag. För varje dag som går känner jag att jag ökar tempot ett snäpp och får lite bättre koll på rutinerna, så det känns bara roligare och roligare! Börjar dessutom bli rätt intresserad av galoppsporten vilket jag aldrig riktigt varit iom. att jag alltid, redan sedan jag var liten, har vetat att jag skulle bli för lång för att bli jockey haha! Men nu kan jag inte hjälpa det, utan jag dras med iaf.! XD

Idag var vi två mindre som jobbade, men det var ändå rätt lugnt iom. att de flesta åringarna hade vilodag idag. På bara någon vecka har vissa utav dem gått från att vara i princip ohanterade till att tömköras med sadeln på, och de flesta har vi även börjat hänga lite på utan problem! Så nu har de förtjänat att vila skallen ett par dagar de små godingarna! :D

Här är en utav alla snyggingarna i stallet. En väldigt personlig tvåårig hingst vid namnet Alvena Storm. Han är en riktig sköning som oftast ligger och chillar i boxen och man får typ slita som ett djur för att få honom att ställa sig upp när man ska göra iordning honom eller mocka haha! Snacka om att den hästen är trygg i sig själv. Riktigt go är han, även om han såklart som de andra kan ha lite unghästbus i blicken ibland! ;) Riktigt snygg är han också, tror han kan bli en fin ridhäst efter galoppkarriären!



Efter jobbet drog jag direkt till stallet, stall nummer två, Skånsta med andra ord!
Där hittade jag en lerig kille kille i boxen som undrade vart jag hade varit de senaste två dagarna haha!
Vi hade planerat en uteritt, och vi skrittade iväg en rätt bra bit jag och Acke, Elin på Albin och Katta på Marbello. Men vi mötte en älgko och hennes kalv och då började jag prata om älgjakten. Jag trodde att Elin och Katta hade koll på sånt, och att eftersom de skulle rida ut i skogen så var det lugnt. Men de hade inte alls koll, så vi insåg att det kanske var säkrast att rida hem igen haha! Men det vart iaf. några kilometer skritt. Sen när vi kom hem tog jag några varv på både volten och i ridhuset. Det var en massa barn som lekte och så blåste det rätt mycket ute och jag orkade inte tjaffsa med honom så jag gick in i ridhuset ganska snart.
Stundvis, och då menar jag verkligen KORTA stunder, kändes han jättefin. Sög tag i bettet och gick i en väldigt trevlig djup form och lyfte ryggen. Dock tjaffsade han mycket och slog sig fri och fifflade med munnen hela tiden, så det vart ingen bra känsla överlag. Men förmodligen är det bara tänderna som spökar, han skulle ju egentligen ha fixat dem redan för typ 1,5 månader sen, men den 4:e november kommer iaf. bästasta veten ut och fixar det. :) Då ska vi passa på att kolla till hans konstiga typ utslag och så tänkte vi passa på att klippa honom när han ändå är nerdrogad haha! :D Tre flugor i en smäll med andra ord!

Nä, nu har jag varit uppe sen typ 04:40 imorse, och det vart inte många timmar sömn inatt, så man kanske skulle röra sig mot sängen.

Imorgon blir det två uteritter, en med Sofia och Derek, och sen en liten skrittsväng där vi ska hålla Elin och Coribelle sällskap. Mysigt!

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0