Snabbjobb!

Idag har många utav hästarna gått snabbjobb! Synd att jag inte kan vara med, verkar sjukt kul! För mig betyder det dock många ben att kyla osv. De flesta hade gått riktigt bra som jag förstod det, SKOJ!
Efter jobbet slutat vid cirka ett gick vi in på själva galoppen (vi jobbar ju på stallområdet) och red på Plastic. En maskinell häst som arbetsryttarna, och de som rider löpen tränar på för att jobba upp muskelstyrka och kondition. Det är även en hel del teknik som ska tränas på. Allt ifrån tygeltag, till balans, sist, följsamhet osv.! Det är rätt skoj, man kan öka och minska hastigheten osv. haha!
Så där var vi och fick oss ett gott skratt! Men det gick faktiskt bättre än förväntat för mig till slut. Kan ju avslöja att benen kändes som spaghetti efter tredje turen haha! Skitbra träning!



Den bjuder vi på! ;) I bakgrunden ser ni min helt oskadeglade kompanjon och teknikcoach för dagen Fredrik (assisterad av Lina och någon annan jockey jag inte vet vad han heter haha :P)!

Acke joggades ute idag!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag har också ridit på Plastic! Sjukt kul och jobbigt :)

2011-10-26 @ 14:14:53
URL: http://nattstad.se/maddde
Postat av: Isabelle Broberg

Rida på banan är as jobbigt, jag sätter mig typ ner hela tiden xd

2011-10-27 @ 22:49:20
URL: http://isabellebroberg.blogg.se/
Postat av: Danne

Haha! De där såg kul ut ;)

2012-07-14 @ 18:36:53
URL: http://hastkillen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0