Sliten kille!

Idag var hovslagaren ute i stallet. Skodde ett par hästar. En av unghingstarna var inte riktigt så glad i att få nya bakskor så det var bara att hålla i sig, men utöver honom så skötte sig pollarna överlag väldigt väl! :D
Det var inte riktigt lika många hästar som gick jobb idag som det brukar vara, eftersom en del gick snabbjobb igår och bara gick i skritten idag = jag fick lite mer mockhjälp = skönt! Speciellt eftersom det tog en hel del tid att hjälpa hovslagaren med hästarna! Hovslagaren var förövrigt väldigt trevlig och hon verkade väldigt kunnig! Skitbra att ha henne som backup ifall det krisar med min egna någon gång eller jag känner att jag inte är nöjd med honom eller så. Alltid kul med nya kontakter!
Efter jobbet drog jag, Lina, Amelie och Maria och tränade på plastic. Mest jag, Lina och Amelie dock. Fick träna lite på att rida finish idag. Satan va d bränner i låren när man sitter där hahaha! XD Galet! Men bra träning är det allt!
När vi var klara där var klockan strax efter två, och eftersom jag ändå var kvar och eftermiddagspasset sätter igång klockan tre valde jag att jobba idag med Lina när jag ändå var där. Så kan jag åka hem direkt efter mitt vanliga pass på torsdag.
Ganska skönt att ha det avklarat faktiskt! Så nu är det bara tre dagar med vanliga pass kvar tills jag är ledig på söndag! :D Lär dock bli galoppen på söndag igen för den delen. Hade tänkte fota lite när Lina rider och när de fyra hästarna vi har går löp. Ska bli skoj!

Åkte sen från jobbet till stallet vid typ halv sex, men var så sjukt trött och sliten så jag mockade bara lite snabbt och borstade av benen och la på lite BOT. Inte för att han behöver det av någon särskild anledning, men eftersom han ska gå direkt på morgonen imorgon och inte gå ut i hagen, så kan han lika gärna ha dem på i friskvårdssyfte.

Imorgon blir det jobb igen, förmodligen lite tuffare än det varit idag. Måste försöka få upp mitt tempo ännu lite högre! Men hoppas på att kunna klämma in en extra box under varje intervall under dagen, med andra ord typ 4-5 boxar mer under hela dagen. Får se hur det går med det, men ska försöka iaf.!

Nu ska jag nanna kudden snart, måste landa lite först bara och ta en dusch.
På fredag hade jag tänkt försöka hinna ut tidigt till stallet och dra ut och träna lite kondition med Acke. Var länge sen jag verkligen blåste ur honom och nu när jag ökat på hans foderstat lite har han blivit lite mer jumpy, så han kan behöva göra sig av med lite energi. Dessutom ger jag ju honom mer mat för att han ska bli biffigare, inte för att han ska bli tjock, och då måste han röra på sig! :P

Höres imorgon! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0