Simmar lugnt!

Idag och igår har Acke fått ta det lugnt. Lite vila efter tävlingen helt enkelt.
Igår promenerade jag med honom runt slingan (cirka fyra kilometer) med sällskap av Elin på Coribelle och Katta på Marbello. Mys!
Idag hade jag tänkte rida ut en sväng tillsammans med Mariella och Princess, men det blev inte riktigt som planerat. Det spöregnade, och då menar jag verkligen SPÖregn, så jag började göra iordning honom, men insåg ganska snart att jag nog skulle tänka om och jogga honom lite lätt i ridhuset bara. Detta gick dock inte heller så bra. Uffe hade hoppträningar på ena halvan av ridhuset, och på andra sidan hade ridskolan lektioner, ajaj!
Det vart inte bättre än att jag kastade av honom benskydden och satte på honom täcket igen haha!
Så kan det gå ibland, men det är inte någon katastrof för han skulle ändå inte gått något hårt pass idag, utan mer lite aktiv vila. Får bli nya tag imorgon istället!
Efter det tittade jag på lite hoppträningar med Uffe istället. Måste bara säga en sak, SHIT va duktiga ponnytjejer vi har! Om ett par år kommer Skånsta ha ett stort gäng tjejer i medelsvår klass tror jag. Och jag ser fram emot dagen när de går upp på stor häst, shit vilka lag vi kommer att ha! :D

Har pratat lite mer Mirella om hoppning idag igen. Hon har velat ha lite hjälp med hoppningen, då hon egentligen är en dressyrryttare som är lite osäker när det kommer till hoppning. Hennes ponny älskar däremot hoppning, så målet är väl att hon ska bli lite säkrare så att hon ska kunna hoppa Princess då och då, mycket för att ponnyn tycker det är så sjukt kul. Ska bli skitkul! Tror det kan bli grymt bara Mirella får lite bättre självförtroende, för ponnyn både kan och älskar att hoppa!
Tänkte föreslå att hon ska starta 60-klassen på julklappshoppningen i december, och ha det som ett kortsiktigt mål. Mirella har tidigare hoppat en CR på sin förra ponny på 50 centimeter, men får hon bara träna lite på denna tror jag att 60 cm kommer gå hur lätt som helst! :D
Är riktigt excited faktiskt! XD

Langar ett par bilder på Acke när Jossan testade att ta några skutt på honom för typ en vecka sen!




Långben! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0