Nya pjucks!

Lite uppdatering nu! Kommer tyvärr inte att ta jobbet utav lite olika skäl, hade varit jätteroligt och otroligt lärorikt, men som det ser ut idag fungerar det tyvärr inte, men jag och ryttaren i fråga ska ha fortsatt kontakt så det är inte omöjligt att jag hamnar där i framtiden iaf. (hoppas verkligen det).
Igår var jag och provjobbade i ett annat stall dock, och det jobbet fick jag, om jag vill ha det, vilket jag vill haha. Detta är dock ett galoppstall. Så det blir ju inte alls samma typ av arbete, och även om jag kommer rida en del så kommer det ju inte alls va samma typ av ridning som jag egentligen är intresserad av. Men det är rätt välbetalt för att va ett hästrelaterat arbete, stämningen va sjysst, osv. Så det känns bra att iaf. ha ett jobb säkrat tills jag eventuellt hittar ett annat jag hellre tar. :)
Senaste två dagarna har Acke fått ta det lugnt. Det går något virus i stallet så en hel del hästar har varit hängiga och haft lite feber osv. och i lördags upplevde jag Acke som väldigt seg för att vara han (han behöver man ju normalt sett typ aldrig driva haha). Så sen i söndags när jag hörde att flera av hästarna va hängiga så insåg jag att det kanske va så att Acke åkt på samma sak, och därför har han fått vila lite.
Idag är det hoppträningar för Uffe i stallet, vet inte om jag ska vara med, beror nog lite på hur Acke mår idag när jag kommer ut. Verkar han pigg och glad kanske jag kör, annars får det vänta lite. :)
Nu under dagen kommer även hovslagaren ut och Acke ska få nya fötter. Verkligen på tiden nu, han har ju gått typ 9 veckor lr ngt, vilket e väldigt länge för att vara han under sommarhalvåret, så det blir skönt att få det fixat. :)
Tror att jag kanske ska rida dressyr för Traudi Björling på torsdag iaf., det blir spännande haha! :P Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0