Inridningstider!

Idag har det varit lite högre tempo på jobbet. Jag får mer och mer uppgifter och ansvar och jag kämpar för att hinna med i utvecklingen haha! :P Men det går år rätt håll iaf. Nu mocker jag nog säkert fyra gånger snabbare än första dagen haha!
Har även börjat fundera över en ganska spännande sak som jag kanske ska göra, vill inte riktigt avslöja vad ännu, men det kopplat till hästar otippat nog! ;)
Idag hängde vi ordentligt på första åringen också, kul med framsteg! :D Det var Alvena Tango som fick Fredrik på sig, och det hade gått helt okomplicerat och bra till! :P
Skulle inte förvåna mig om någon hänger på Skumpa imorgon också!

Här är en utav mina favoritåringar. Hingsten Spader Knekt, riktigt trevligt psyke på den! :D



Acke fick sig en vilodag idag. Inte helt planerat men så går det ibland, och vilodagen var absolut välförtjänt! Han har ju ändå gått fem dagar i sträck, varav åtminstone tre pass var ganska tuffa.
Hade även tänkt försöka hoppa honom snart, kanske på onsdag eller fredag. Bara lite markarbete/gymnastikhoppning. Det skulle han behöva! Bara för att få leka runt och känna att det är lätt, och så kan jag passa på att jobba på min sits och få honom lite mer ihop emellan hindrena. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh Spader Kneckt! Vilket häftigt namn, love it! :D

2011-10-24 @ 23:34:22
Postat av: Bonnie

sv:Nu skrev jag precis om just galoppen;) Royal har jag inte jiddrat så mycket med eftersom prio ett var att kunna trava utan passinslag och nu när han är hyffsat stabil i traven så började vi med galoppen från marken idag;) Den är helt ok och kommer bli bra, han har en väldigt fin grundgalopp ute hagen så(till och med lite finare än vita arabens...) Majsans galopp var väldigt stor men ren, där var mesta jobbet att göra den reglerbar. Men hon var ju lite lätt överrörlig i alla gångarter...



Ang puls: Han har 26 i vilopuls, lågpulsad som sjutton, men stressar upp en del i vetcheck men ed lite rutin så blir det nog prima:)

2011-10-25 @ 12:48:48
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0