Chilldag!

Söndagar är mina enda lediga dagar numera, så idag har jag sovit ut och bara tagit det lugnt!
Red ut tillsammans med Sofia och Derek, precis utanför stallet mötte vi Jossan och Maribelle, så vi slog våra påsar ihop och tog ett varv på slingan tillsammans. Red till typ 85% i skritt, och resten var lite trav. Han kändes faktiskt ganska fin. Lyfte ryggen fint i traven och hade en trevlig framåtbjudning! I skritten kändes han också fin.
Vänstersidan kändes jättemjuk och fin, lite ovanligt eftersom det normalt sett är hans lite stelare sida. Högern kändes däremot lite sämre än vanligt. Han satt fast lite där, men lyckades få loss honom lite på vägen hemåt iaf. Inte riktigt så loss som jag skulle velat, men samtidigt hade jag ingen lust att börja harva runt på volten/i ridhuset och försöka jobba bort det eftersom jag ville att han bara skulle få en mysig lugn utetur eftersom han ska få gå lite mer seriöst imorgon. :) Så jag nöjde mig där och får va glad för att vänstern kändes så fin! :P

Om 5 h ska jag upp och åka till galoppen igen. Även om jag såklart har lite söndagsångest som jag alltid har oavsett om jag e ledig på måndagarna eller inte, så känns det rätt bra! :P Ska bli kul att komma dit, lära mig mer, träffa hästarna och det roliga folket, så känns ändå rätt skoj att det är måndag imorgon haha! :P Wish me luck! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0