Ändrade planer och sitsträning!

Iom. att det vräkte ner regn idag också, så valde jag att rida honom i ridhuset idag.
I och med att KM i dressyr är på ingång så tänkte jag testa att sitta ner i sadeln, vilket jag ALDRIG gör annars i princip! Har inte planerat att starta någon klass på KM, men ville ändå testa om jag ens kan sitta ner nowdays, för det kunde jag inte sist jag försökte. xD Och sen så vågar jag inte riktigt träna på det heller, för jag tycker det känns som att jag förstör min stackars hästs rygg! :P Idag så insåg jag ock att jag kanske kan lära mig att sitta ner om jag jobbar lite på det. Mot slutet kunde jag sitta rätt okej i traven stundvis.
Galoppen gick mkt sämre, men tror det delvis ligger i att han inte orkar korta sig så mycket i galoppen som i traven ännu = svårare för mig att sitta ner.
Men men, Rom byggdes inte på en dag, så vi får träna vidare!
Red länge, cirka 1 timme och 20 minuter. Mycket längre än jag brukar, men det var en hel del skritt och han har ju inte gått på två dagar och fick fnatt på stallgången idag, så han kanske behövde få göra av med lite energi helt enkelt!
Nu ska jag nanna kudden! Ska ju upp halv fem imorgon för att jobba på galoppen! Wish me luck! :D

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul att du har en blogg för Acke! När det gäller att sitta ner så tror jag att du kan mycket bättre än du tror. Du behöver nog bara bestämma dig och inte överoroa dig för Ackes skull.. Som Kyra brukar säga; Skumpa mera, skumpa skumpa skumpa! =)

2011-10-22 @ 13:54:48
Postat av: Micke

Haha, hur hittade du min blogg? :P

Ja men på slutet gick d rätt bra faktiskt, i traven iaf., galoppen är en heeelt annan historia haha! xD

2011-10-23 @ 00:50:23
URL: http://ridingartdeco.blogg.se/
Postat av: Lotta

haha jag har samma problem med min medryttarhäst.. Hon har en sån maffig galopp och jag har inga muskler :P Det var Madde som länkade på fb, =) kul å få lite koll på vad som händer på skånsta.. jag är ju bara där och rider Frans på skumma tider :P

2011-10-23 @ 18:36:44
Postat av: Micke

Ja, men samma här, Ackes galopp e ju bättre än traven, å jag har typ inga muskler. Fast jag har tränat magen en del på senaste, kanske därför d gick bättre å sitta ner nu än sist jag försökte! XD Jahaaa, d förklarar varför jag hade så jäkla många besökare igår haha! :P

2011-10-23 @ 23:34:27
URL: http://ridingartdeco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0