Nya planer!

Det vart visst inte riktigt som jag tänkt mig! Idag vart det ingen mystur. Istället vart det så att Jessi, en tränare jag antagligen ska börja rida lite för, hoppade upp och red Acke lite. Han skötte sig fint och hon tyckte han var supertrevlig. Sen fick jag hoppa upp och rida lite.
Det jag fick jobba på, och som läxa till nästa helg då vi ska träna för henne igen, var att hela tiden tänka FRAMÅT, och att inte jollra för mycket och tänka på formen osv. Huvudsaken är att han kliver på framåt och att han vågar ta lite bättre stöd på bettet, då han har lite lätt för att knäppa av stundvis.
Sen ska jag gärna rida två gånger om dagen, och jobba på hans kondis. Ta skritturer där han får traska på ordentligt på lång tygel, och ut och busgaloppera lite, både för kondis och för framåttänket. För att få en bättre, ärligare bjudning till bettet!
Hon säger, som jag tyckt förut, att vänster varv är hans starkaste. Jag, som nu är sne, kan inte rida i vänster varv, och gör att allt blir pannkaka där, men lyckas rätt skapligt i höger varv. Detta märks som mest i galoppen. I traven kändes han riktigt fin idag faktiskt, och jag fick honom att trampa på ordentligt! Kul!

Här är en liten film från när jag red lite för henne på en annan häst i stallet under gårdagen. Detta är precis då jag hoppat upp (han var framriden innan). För den som är intresserad är det bara att bläddra vidare inne på youtube så följer en lika lång snutt till. Går väl lite bättre i slutet iaf.
Typ min första dressyrträning sen jag slutade rida på ridskola, eller ja, sen jag slutade öht för typ sex år sedan, skoj!



Som ni ser rider jag i mjukisar och mina vanliga skor, hade inte planerat att rida så hade inget där haha! :P Men det var skoj iaf.! :D Mysig häst!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0