Skämt?

Idag skoddes Acke.
Vi hade ingen aning om vem hovslagaren var innan, men var desperata och chansade... Det är iaf. inget vi gör igen haha! Men nu har han iaf. fyra skor på sig, bättre än innan iaf.! :D Även om vi lär få sko om igen om cirka två veckor haha!

Tror förövrigt att Acke har lärt sig gnägga! :O Förut har han ju alltid typ... brölat? Men för några dagar sen tror jag att jag hörde honom gnägga, alltså typ ett riktigt gnägg nästan. Och när jag snackade med Sandra i luren idag, så sa hon att han gnäggade (hon höll på och skulle luncha och han var hungrig haha), och då sa hon att det lät som ett normalt gnägg när jag frågade om han lät konstigt haha!
Vet inte om jag ska vara glad över detta eller inte. XD Egentligen spelar det ju ingen roll, och i början vet jag att jag störde mig lite på att han inte kunde gnägga normalt. Men sen har jag liksom lärt mig gilla det, för det gör honom lite mer unik och det är bara han på något sätt. Så nu känns det lite tråkigt att han ev. börjat gnägga normalt haha. Typ som att jag har ett barn som slutat prata bäbisspråk haha! Men jag får tänka positivt. Han kanske hade några slags spänningar förut som gjorde att han inte kunde gnägga ordentligt, och de kanske har släppt nu, vem vet?! :P Haha!

Hur ser tävlingssäsongen ut för alla då? Sitter själv och funderar på hur jag ska göra. Vet ju att jag ska debutera honom senast 8/5, men utöver det har jag inte mycket till koll. Känns lite jobbigt med det nya systemet som gör att man, mer eller mindre, måste boka in alla tävlingar så fort propparna kommer upp ifall man vill ha en plats. Men jag som inte har en aning om vart jag och Acke ligger någonstans i utvecklingen, eller om vi ens kommer ha möjligheten att starta då, kan ju inte gärna gå och anmäla mig till en massa klasser. :(

Hur gör ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0