Nyheter!

I fredags tog vi en liten sväng ut för att sedan avsluta på volten.
Tänkte börja med att skritta ut, men Acke var väldigt väldigt pigg, och taktade mest hela tiden och fjantade sig. Så ganska snart vände jag tillbaka, och hade tänkt skritta över åkern i snön på vägen tillbaka, för att låta snön bromsa honom lite. Bör kanske tillägga att jag red barbacka. Det gick dock inte så bra, för det resulterade i att han stack istället haha! :P Var lite svårt att få stopp på honom iom. att det är typ 800 kg häst man ska få stopp på, utan handbroms (stigbyglar) dessutom. Så jag fick inte stopp på honom förens vi var på andra sidan åkern. Knäpphäst!

Sen försökte jag trimma lite på volten, men det var väldigt isigt och gick sådär. Fick inte riktigt till det och fick sen ge upp för att kunna hinna till jobbet i tid. Men men, kan väl inte räkna med att han ska kännas sådär tokfin som sist för två veckor sen när han inte gått pga. skada och tidsbrist så det är väl bara att acceptera. :)

Igår red jag inte för han hade lyckats dra av sig en doja.

Idag kom Sandra och hennes gulliga mamma Susanne för att hämta Acke. Hon ska ha honom på boot camp i cirka en månad hemma hos sig för att hjälpa mig sätta igång honom lite inför tävlingssäsongen som nu är i full gång. Sen är tanken att jag ska komma upp och rida honom för henne och få lite tips osv. Ska bli skitskoj även om det känns jäkligt tomt utan honom hemma. :) Sen när han kommer hem igen kommer han inte "hem" utan till Skånsta. Ett nytt stall där det finns en massa fina ridvägar, stort ridhus, STOR ridbana, en massa tränare osv. Så då ska han och jag köra igång på allvar för att sedan ge oss ut på tävlingsbanorna!
Om vi inte debuterar redan innan han åker ifrån Sandra uppe i Tierp. Det återstår att se, får se hur det går med allt och vad vi hinner med. :)

Så idag fick jag packa ihop en massa saker, inklusive häst, och lasta på Sandras rosa transport haha! :P Vet inte vad han tyckte om färgen, men rymligt var det iaf.! ;D
Hann inte grooma innan han drog så han fick åka långhårig och dan, men det fixade Sandra så fort han kom hem till henne, och jag måste säga att hon, utifrån vad jag sett än så länge, har gjort en riktigt bra jobb!



Eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

du är söt <3

2011-03-06 @ 22:42:43
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0