Hoppträning för Cissi Hansson!

Idag har Acke hoppats av Sandra för Cissi Hansson. Det var banhoppning som stod på schemat. Gick väl sådär. Han hade skött sig bra. Men mycket jobb, som sagt haha! :P Hoppa på böjt spår var lite utav en utmaning och att styra runt honom var inte helt lätt det heller haha! Han måste sätta muskler så att han orkar svänga runt sin stora kropp på bakdelen, men det kommer nog med lite träning får vi hoppas.
Han hade varit duktig att lasta och köra iaf. (åkte ju ensam i transporten idag och inte med sällskap i lastbilen). Hade dock undrat varför han inte fick åka med de andra hästarna i deras transporter på vägen hem haha! :P
Hur som. TRIMMA TRIMMA TRIMMA är det som gäller. Så när han kommer hem ska vi dressyra och markarbeta, det är främst det som står på schemat. Sen lär vi hoppträna också, men mest för att det är kul och inget annat. Måste lära honom att svänga HAHA! :P
I slutet hade det iaf. gått lite bättre och han hade insett att man inte bara hoppar ett hinder, drar ner huvudet och dundrar iväg efteråt. Gick en bana på 100-110 cm på slutet och hade skött sig bra (med tanke på förutsättningarna).
Snart ska han äntligen rakas också, får se om han slipper sitt smeknamn Svett-Leffe då haha! :P
Har iaf. aldrig riktigt gillat hans smeknamn Acke, men känns så fel att bara börja kalla honom något annat helt plötsligt. Å även om Leffe/Leffa låter lite laidback-pimpigt sådär så är det inte så najs att veta att det härstammar från Svett-Leffe haha! :P
Dessutom känns det så korkat, för hur fan ska han veta att det är han jag snackar med om jag helt plötsligt byter namn på stackarn. Näää, detta tål att funderas på. På hans nya ställe har han iaf. många namn (kärt barn har många namn ;) ). Min obstinata lilla tonåring kallas bla: Svett-Leffe, Leffe, Leffa, Lennart, Ärtan, Arne, Arthur och Acke (fast inte så mycket utav Acke HAHA).

Hemma har det inte hänt mycket idag.
Skulle fodra hästarna och sådär, men någon hade hunnit före märkte jag när jag väl var där haha.
Sen träffade jag Madde också och hon passade på att klippa mig. Skönt att ha det gjort. Skiten hade växt på tok för mycket HAHA! :P

Ska försöka komma igång med min träning snart också. Vill gärna börja träna på gym, men vet att jag aldrig kommer få ärslet ur vagnen och göra det själv så jag måste ha en träningskompis. Men ingen vill/kan träna på samma ställen som mig. Och jag pallar inte bara kasta på mig löparskorna och dra ut och jogga, för det är så tråkigt och dessutom suger det att springa på asfalt. Hmmm, måste ta tag i det iaf. För jag märker hur mycket det påverkar min ridning (bland annat). Kollat lite på filmer från när jag provred lite hästar, och det är nästan skrämmande att se hur mycket bättre sits jag hade då när jag tränade en hel del (mycket bålstyrka m.m.).

Nä, skärpning på g helt enkelt! Dessutom har Acke nog med problem, en fet pilot behöver INTE bli ett till till samlingen! Nu blir det nazi-disciplin på mig när det gäller matvanor och träning, SKÄRPNING MICKE! HAHA! :P

Ne, nu ska jag nog nanna kudden snart. Har ändå inget bättre för mig! :P

Förresten, Susanne (Sandras supergulliga mamma) filmade Acke och Sandra idag på träningen, så jag har blivit lovad lite film imorgon, och så väntar jag fortfarande på att Gunnel ska ladda upp lite bilder från när Acke hoppade i torsdags, så mycket spännande på G. Jag är typ som en unge dagen innan julafton, helt ärligt den känslan jag får haha!

Juste! En till sak jag glömt bort att skriva. Acke hade dragit av en dojja idag. Inte så konstigt med tanke på hur hans fötter såg ut efter att han skoddes senast av fröken skämt herself (no names). Men som tur är har Sandra tappskokompetens, så hon bankade på den igen. Men han lär nog skos om imorgon eller någon dag efter det. Stackars fattiga lilla jag. But you gotta do what you gotta do liksom haha! :)
Rymde gjorde han också idag, IGEN. Klättra ut ur hagen och leka vildhäst är skoj tycker Acke! Bushest haha!

Ne, nu ska jag nanna! Laddar nog upp någon hoppfilm imorgon förhoppningsvis! Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0