Flytt!

Idag har jag varit i stallet och mockat ur Ackes box. Det känns lite sorgligt eftersom det känns så tomt där utan honom, och för att jag vet att detta är slutet på ett stort kapitel. Men samtidigt känns det bra också. Jag vänder blad och det är dags att blicka framåt. Känns som att vi äntligen kommer kunna göra vad som varit tanken. För så som det ser ut nu ligger vi på nästan samma ställe som för snart ett år sen då jag köpte honom, vilket inte alls känns så kul med tanke på hur mycket tid, slit och pengar man ändå lägger ner på allt.
Jag har även skrubbat en del i boxen så att det börjar se lite fräschare ut nu.
Har även plockat hem en hel del av grejerna i mitt skåp. Lite småsaker kvar, mycket saker som jag planerar att slänga bland annat. Men även sadlarna och lite andra saker.

Idag har Sandra tagit premiärturen på Acke. Hon red ut en sväng i solskenet. Hennes Jeremy Rudge hade tydligen legat som ett smäck på honom, skönt. :)
Hon sa att hon trodde att han skulle bli fin, men att han inte har mycket muskler/kondis. Men det var ju ingen nyhet. Visserligen kändes han riktigt fin i skritten och traven för typ tre veckor sen, innan han skadade sig. Då bar han sig riktigt bra, på egen hand dessutom. Men sen dess har han ju bara skrotat i hagen, förutom två småturer jag tog innan han åkte, och då kände jag ju själv att han hade tappat en massa. :/
Förhoppningsvis hinner han få upp lite kondis innan han kommer hem igen så att vi kan börja rida för tränare direkt. :) Förövrigt kallar hon honom för Svett-Leffe nu. Han hade svettats en massa när de hade travat en bit haha. Sötnöten. Så det blir nog rakning tyvärr. Hoppas inte han får konstig sommarpäls nu bara, utan att han fäller som han ska iaf.
Imorgon tänkte de ta honom på lastbilen och åka till ridhus och trimma lite, kul kul. Hoppas på en liten filmsnutt kanske, men har inte allt för höga hopp eftersom jag vet att både hon och Pernilla har många hästar att rida och en hel del annat att stå i.

Det var allt jag hade att uppdatera er med idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0