Besök av equiterapeuten!

Idag reds Acke ut en sväng i solen av Sandra. Första gången hon rider ut själv på honom. Han hade tydligen testat henne rejält typ tre gånger och sådär. Men när hon väl hade vunnit kampen hade han gått riktigt fint (gick förmodligen på adrenalin ist. för den ork han inte har ännu haha)! :P

Idag fick han även besök utav deras equiterapeut (hon är eg. utbildad till något annat liknande, men you get the picture). Eftersom han haft en del problem på grund av dåligt passande sadlar (trots att de varit utprovade) osv. Så han fick en liten allmän genomgång med laser, akupunktur, med mera. :) Så nu hoppas vi på att lite spänningar och sånt har släppt. :P

Imorgon ska han bara få en lugn tur ut eftersom han blev behandlad idag. Inte för att han går så hårt annars men iaf. Sen på torsdag är tanken att Sandra ska premiärhoppa honom. Lär inte bli något avancerat. Lite gymnastikhoppning bara eller så. Mest för att han ska få lite omväxling och för att stärka honom. :) Men roligt ändå. Hoppas på att duktiga Gunnel kan komma dit och fota lite. Men det återstår att se.

Förstår inte vad jag gör fel, men jag lyckas bara inte få in filmerna här i bloggen. Vet inte om jag glömt bort hur man gör och gör fel, eller vad det är frågan om. Men jag lyckas inte hur som.

 

Titta, jag lyckades visst. Var bara tvungen att använda en gammal typ av inbäddad kod för klippet haha! :P
Här är han lite stel och sådär, men det kommer! Han känns redan mjukare och finare tycker Sandra (filmen är från när hon red honom för andra gången i onsdags förra veckan). :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0