Back on track!

Tja snyggingar!

Idag var första dagen jag var ute i stallet sen innan GHS. Trodde Acke skulle skos vid 10:00 idag, men det hade blivit ändrat utan att jag blev underrättad, så så vart det inte.
Var kul att vara ute i stallet igen iaf. Saknat Acke en smula så det var skoj! :P
Han broddtramp ser fint ut och han är nu ren och helt ohalt, så hade tänkt rida imorgon. Känns skitskönt. Lite tjock är han fortfarande, men det är bara marginellt, och dessutom är han ju varken varm eller halt, så det är nog bara vävnaden som inte hunnit dra ihop sig igenom på något vis haha. :)
Sen såg jag att han börjar bli rätt fin i kroppen nu, lite konstigt med tanke på att jag inte ridit på typ 1,5 veckor och dessutom inte ridit så mycket innan det heller. Men antagligen beror det på att jag bytt foder. Tycker verkligen om mitt nya. Ny får han typ hälften så mycket kraftfoder som innan, och har ändå gått upp i vikt. Dessutom är mitt nya kraftfoder billigare. Det är känns super! Detta nya "superfoder" heter Hippo Grow Alfa och jag köper det för endast 187 kr per 25 kg säck. Kan verkligen rekommendera det till folk som har hästar som behöver sätta lite mer muskler och lägga på hullet. De borde fan betala mig med tanke på hur mkt jag pushar för dem haha! ;)

Var även och hälsade på i mitt nya stall idag. Det kändes toppen. Skrev papper osv. Tror det kommer bli superbra för oss, och ÄNTLIGEN ska vi lyckas komma igång med träningen på RIKTIGT!
Har även fått plats i samma hoppgrupp som min kompis Elin. Vilket känns skoj, inte bara för att hon tränar där, utan för att hon tycker om tränaren jättemycket och har ridit för henne hela sitt liv mer eller mindre. Tränaren heter Ann Borglund och har både hopp- och dressyrträningar. Tänkte testa att rida både hoppning och dressyr för henne och se hur det känns. Tror hon kan passa mig och Acke, spec. såhär nu i början, eftersom hon ger mycket kritik och mycket tips. Känns som att det behövs mycket nu när jag ska komma igång med ridningen ordentligt igen för första gången på så många år, då jag upplevt att min förra tränare kanske gav mig lite för lite direktiv. Även om hon var väldigt bra på andra vis. Tror hon är väldigt bra för många, men tror det främst är kommit lite längre, när alla grundstenarna ligger på plats redan, vilket det inte riktigt gör för oss ännu. :)

Ska bli så kul att flytta. Inte bara för att jag äntligen kommer kunna sparka igång Acke ordentligt, och göra det som var tanken från första början, utan även för att få kunna rida med mina kompisar Madde och Elin! :D Iofs. har jag en massa kompisar i gamla stallet också, men vi är typ aldrig samtidigt i stallet, och kommer ses utanför stallet ändå. :)

Har förövrigt en, eventuellt två, tävlingar inplanerade.  Har bokat in min och Ackes lokala debut i början på maj, då Skånsta Ryttare (klubben jag ska flytta till och rida för) anordnar en lokal tävling. Satsar på en start i 90 och förhoppningsvis även 100 om allt går som planerat. Sen har de även en påskhoppning i april, då man som högst får starta 80, men det tänkte jag försöka mig på iaf. Känns som en bra uppvärmning och miljöträning för Acke då det är typ som en riktig tävling förutom att en hel del lektionshästar går med och att folk är utklädda.

Nej, det var nog allt för nu.

Puss så länge! / Micke

Kommentarer
Postat av: Julia Sundelius

fin blogg :)

2011-03-03 @ 16:58:47
URL: http://tworiiders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0