Ofrivillig vila.

Idag och igår har Acke få stå. Han är halt och det beror, med största sannolikhet på att han fått ett stort broddtramp på kronranden vb. Ser inte så jätteskoj ut, och han tycker det gör ONT när jag ska dit och pilla, så jag tror inte han är så glad. Det är ganska svullet och han är lite varm, men har inte känt någon puls eller så. Jag hoppas på att han ska vara ren och fin innan han ska till Tierp på boot camp om två veckor iaf.

Till helgen är det Göteborg Horse Show som står på schemat. Har bara biljett tills på söndagen, men hoppas på att kunna hitta biljetter tills på lördagen också, men vi får se hur det blir. Hoppas att jag ska kunna hitta lite olika saker till mig och Acke iaf.

Till Acke letar jag efter detta:
Benskydd runt om till tävling.
"Finträns" + brösta och martingal till tävling.
Snyggt schabrak och luva (till tävling).
Typ hårskrapa för att få bort all vinterpäls han fäller för tillfället.

Till mig letar jag:
Ridstövlar.
Vita ridbyxor.
Kavaj (om jag inte nöjer mig med klubbjacka tills vidare).
Skjorta/krage.
Hoppspö.
Dressyrspö.
Sporrar.
Stigbyglar (Soft Up tror jag att jag vill ha, men ev. Sprenger, får se).
Ridskor.
Chaps.

Det var nog allt jag kan komma på just nu, men jag skulle nog kunna komma på lite fler saker. Dock kommer jag inte ha råd med ens hälften, men detta är vad jag ska leta efter. Hittar jag något till bra pris och något jag gillar, då slår jag nog till.
Men saker till Acke kan jag bara köpa om jag lyckas bestämma vilken färg jag ska köra på tills vidare. Och särskilt vilken färg på lädret jag ska ha. Så jag lär nog vänta tills jag hittat en ny sadel innan jag lägger ut pengar på träns, brösta osv. så att jag inte köper i helt fel färg i onödan haha! :P

Aja, hoppas hans broddtramp läker snart iaf. :/ Inge skoj annars. :(

Kommentarer
Postat av: Sofie

Kan tipsa om en jättebra hårskrapa när dom fäller vinterpälsen eller när dom är omöjligt leriga på våren! Den har rött handtag och sen 3 ringar med taggar på (liten, större störst)och används i vanliga fall till kossor. Den finns alltså i dom flesta lantaffärer :D JÄTTEBRA! jag älskar den. kram Sofie

2011-03-04 @ 11:20:52
URL: http://www.HorseGirlShip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0