Long time no see!

Hallå där allihopa!

Har varit rätt dött på bloggfronten. Har inte snackat så mycket med Sandra för hon har varit på tävlingar uppe i Umeå sen i torsdags. Men sist vi hördes sa hon iaf. att hon hade trimmat honom på volten i onsdags, och då hade han känts rätt fin mot slutet.
Sen har Pernilla longerat honom en dag och sedan ridit honom en dag. Han hade inte krigat med henne och hade skött sig jättebra så vitt jag förstått. Kul kul!
Idag har jag varit ute i mitt nya stall. Lämnade alla mina grejer där igår. Hängde upp Ackes sadlar osv. Kändes skönt och roligt, om än lite overkligt. Haha! :P Idag var jag där igen och red en sväng tillsammans med Madde, som red finfina Albin. Albin är en 6-åring som rör sig supertrevligt (och har ett fint hopp även om han inte är spec. mkt hoppad), men som kanske har lite väl mycket i huvudet ibland. Så det är det de jobbar på.
Så idag fick jag rida ut på en utav ridskolans hästar och agera draghäst åt Madde och Albin.
Hästen jag red hette Bravo. Har inte en aning om hur gammal han är eller vad han har för stam. Men han var snäll som attans och stel som ett kassaskåp. Väldigt tung med. xD Och okänslig. Så med andra ord var det ganska stor skillnad mot vad jag är van vid.
Men det var riktigt skoj att rida, spec. att få rida en annan häst än vanligt. Och även om jag fick slita som ett djur där uppe på ryggen så fick jag honom lite mer loss mot slutet och då sökte han sig lite bättre nedåt och gick lite bättre. Kul!
Förhoppningsvis ska jag få rida lite då och då på ridskolans hästar på detta viset. Det är ju bra för dem att få lite mer ordentlig ridning ibland.

När Acke kommer hem är ännu oklart. Tanken var att han skulle kommit typ i helgen, men iom. att Sandra tävlar i helgen och ett par helger framöver får han antagligen stanna till påsk, om jag inte hittar någon annan som vill köra hem honom. Har transport och sådär, saknar bara en chaffis. :P

Kommentarer
Postat av: Madde

Bästaa draghjälpen! ;) Bravo är född 1997 och okänshärstamning.

2011-04-03 @ 22:41:48
URL: http://nattstad.se/maddde
Postat av: Mamma Mu

Acke på hoppträning igårkväll. Några bilder på fb redan!

2011-04-06 @ 09:59:53
URL: http://www.yumbos.com
Postat av: Micke

Jag såg det precis, vart superglad! Jätteskoj att se! :D Tack!

2011-04-06 @ 10:31:55
URL: http://ridingartdeco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0