Äntligen hemma! :D

Idag var jag uppe i Tierp och red för Sandra. Hopptränade hemma hos Pernilla.
Jag red som en säck skit och sådär, men Acke kändes fin, och framförallt i galoppen kände jag riktigt stor skillnad. Han orkar bära sig så mycket bättre nu, innan tyckte han galoppen va jobbig! :P
Men men, trots att jag inte gjorde så bra ifrån mig så måste jag säga att det var en jävligt givande träning, önskar att Sandra bodde närmre så hon kunde träna oss jämt, typ bästa instruktören jag ridit för. Och jag kände mig inte så sjukt spänd å nervös som jag alltid gör när jag rider för någon ny, så det va skönt!
Sen så hoppade han mig halvt ur sadeln två gånger också, tappade både stigbyglar och tyglar haha, men men, hellre det än att han hoppar dåligt! XD Piloten ska lära sig hänga med bara! ;)
När vi tränat färdigt och Sandra trimmat Pirro lite så drog vi tillbaka in till Tierp, käkade lite pizza, och sen drog vi tillbaka till Pernilla, hämtade Acke och alla hans saker, och sen åkte vi hemåt.

Mycket nytt i nya stallet, och Acke kommer inte riktigt överens med ena grannen, men det löser sig nog!

Här han han precis kommit hem och fått komma in i boxen.

 

Ignorera att jag ser ut som ett vettskrämt mumintroll!

Filmades lite, tyvärr mest när jag hoppade, skulle hellre sett lite mer när vi trimmade, men skitkul med film över huvud taget! :D Togs lite bilder också. Bilderna ska jag nog kunna få tag på redan imorgon förmiddag, men filmerna lär nog dröja ett par dagar.

Nu ska jag försöka äta lite och nanna. Imorgon bitti är det uteritt tillsammans med Frida och Ackes morbror Evert som gäller! Wish me luck, I'll need it! ;D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0